Forum: Skole og barnehage RSS
Ny artikkelserie for barnehagen
Filosofi i barnehagen, hva og hvordan
Oyvind (Administrator) #1
User title: Dixi et liberavi
Member since Jul 2005 · 813 posts · Location: Eidsvoll
Group memberships: Administrators, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Ny artikkelserie for barnehagen
Øyvind Olsholt har nylig ferdigstilt artikkelserien «Filosofi i barnehagen - hva og hvordan» - en serie i syv deler, én del for hvert av fagområdene i rammeplanen, med en avsluttende tekst om filosofi med de yngste barna i barnehagen.

Artikkelserien vil publiseres på www.barnehageforum.no. Direktelenken er: http://www.barnehageforum.no/showarticle.a…?ArticleID=14… (krever innlogging).

Artikkelserien vil etterhvert bli oversatt til svensk og publisert på nettstedet www.forskoleforum.se, en svensk barnehageside, som samarbeider med Barnehageforum i Norge.

Kritiske kommentarer er velkomne her på forumet.
Anne Schjelderup #2
User title: Pedagogen har talt!
Member since Aug 2005 · 79 posts · Location: Oslo
Group memberships: Members, Ostfold
He, he, noen av de ansatte i barnehagene hadde lest dem, så da jeg introduserte filosofiprosjekt var de helt på hugget og snakket om ting de ikke hadde fått fra meg. Kuuuult!
Oyvind (Administrator) #3
User title: Dixi et liberavi
Member since Jul 2005 · 813 posts · Location: Eidsvoll
Group memberships: Administrators, Members
Hyggelig å høre at artiklene blir lest der ute!

Jeg vet ikke hvor langt Barnehageforum.no har kommet i publiseringen av serien. Planen var at de skulle publisere en artikkel pr. uke, så det skulle vel bety at mesteparten av serien ligger på nett nå. Men siden dette er et tilbud til abonnentene på barnehageforum.no, må man altså logge seg inn for å få tilgang.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
Not logged in. · Lost password · Register
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20150713-dev, © 2003-2015 by Yves Goergen
Current time: 2020-01-27, 13:58:23 (UTC +01:00)