Den filosofiske samtale som metode og erfaring

Hovedoppgave i pedagogikk ved Pedagogisk forskningsinstitutt
Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo – Vår 2003
av Gudrun Sælen Halmrast

Innhold

Problemstilling/Metode/Kilder/Hovedkonklusjoner/Forord

  1. Innledning
  2. Begrunnelse for valg av tema
  3. Problemstilling og oppgavens struktur
  4. Teoretisk perspektiv og forskningsmetode
  5. Definisjoner og begrepsavklaringer
  6. Filosofi med barn
  7. Et moderne utdanningsprosjekt
  8. Erfaringen i det postmoderne
  9. Erfaringen i den filosofiske samtale
  10. Filosofi med barn som metode og erfaring – refleksjoner
  11. Filosofi med barn som pedagogisk praksis
  12. Konklusjon

Litteratur

Nedlasting

Last ned pdf-versjonen av hele avhandlingen


Litteratur


Siden opprettet: 03.10.06. Sist endret: 27.04.24 14:14.